lørdag den 21. januar 2012

Undgå Fedtet Hår


Jeg hader fedtet hår, gør du også det? 
En dårlig hår-dag ødelægger virkelig min dag, ødelægger det også din dag? Hvis du gerne vil undgå fedtet hår, så har jeg lige et par råd, så du får en fantastisk hår-dag :)
1. Undgå at vaske håret hver dag eller hver anden dag. Jo oftere du vasker håret, jo mere fedtet bliver det. Jeg siger ikke, at du ikke skal vaske det i flere uger, men gør det f.eks. hver tredje dag :). Bliver håret vasket for ofte, bliver hovedbundens naturlige fedtlag ødelagt, hvilket resultere i at mere fedt vil blive dannet, og dit hår vil blive endnu mere fedtet!  

2. Hvis du har store problemer med fedtet hår, så lad vær med at brug balsam. Hvis dit hår er meget kruset, og du virkelig har brug for balsam for at redde det ud, så brug det kun i spidserne, ikke i hovedbunden. Brug evt. en tørshampoo, som du bl.a. kan købe i Matas :)

3. Undgå hårprodukter som olier, balsam og voks, det giver nemt fedtet hår.

4. Ikke pil ved dit hår! Det er et rigtig hårdt råd, da vi piger ofte kommer til at pille ved vores hår, eller andre gør. Men! Vores fingre afgiver også fedt, og jo mere du rør ved dit hår, jo mere fedtet vil det blive. 

5. Skift dit hovedpude betræk ud jævnligt. Du ligger på din hovedpude en hel nat, undgå at du ligger i snavs og hovedbundsfedt ved at udskifte dit pudebetræk et par gange om ugen.

6. Har du meget fedtet hår? Så lad vær med at vask dit hår i en uges tid. Jeg ved det er rigtig hårdt, og jeg ved at dit hår bliver ekstremt fedtet! Men det hjælper, og det er meningen! Dæk det evt. ved at tage en hat på hovedet, og begynd at vaske det igen efter en uge, og så spar på dine produkter, så det ikke bliver fedtet igen :) 

7. Er du en af dem der ligesom mig, reder hår hver dag? Så gør dig selv den tjeneste at skære ned på det. Idet du reder håret, reder du samtidig de naturlige olier fra hovedbunden rundt i håret. Der produceres altså mere olie. 


Jeg håber mine råd var nyttige, og at I får en fantastisk hårdag i dag :D



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar