onsdag den 18. januar 2012

Den perfekte knold!



Kære læsere. Vi har alle haft problemet! Vi ser hende på gaden og pigerne til festen, som har en fantastisk knold, og når vi sætter en bliver den bare slet ikke så perfekt som vi vil have den. "Hvordan sætter vi en pæn knold?!" Er ofte spørgsmålet som går igen og igen i vores hoved.

Jeg har gjort forsøget! Det er dog ikke en knold jeg har sat uden noget indenunder. Knolden kan sættes med noget man kalder valk.


Sådan en kan købes i glitter, eller på internettet. Dog til priser som jeg synes er lidt for dyre (omkring de 80 kr.), derfor valgte jeg at lave min egen, ud af en sok og nylonstrømper. Hvis du undrer dig over hvordan sådan en laves så tjek indlægget "Lav din egen Valk/ Bun Shaper", her har jeg lavet en guide til dig om hvordan du selv laver din egen Valk helt gratis, og ligeså effektiv.




Men for at sætte den perfekte knold:



1. Lav en hestehale som I trækker gennem hullet i valken
2. Fordel håret således at det dækker valken, bedøm selv hvor stramt håret skal være.


3. Hvis du vil have en stram knold tager du en hårelastik rundt om hele knolden, for at hårene sidder perfekt, bruger du hårnåle til at undgå at hårene stikker ud hist og her. Har du meget langt hår kan du samle hårspidserne og sno dem rundt om selve knolden.


Færdig! :D


Det er en superflot knold som både kan bruges til festlejligheder og til et hverdagslook. Du kan placere knolden hvor som helst på hovedet, alt efter hvilket look du gerne vil have.


Men spørgsmålet er også hvordan håret skal sættes forfra. Jeg valgte at toupere noget af mit og sætte det en anelse tilbage
DU kan også sætte håret lige tilbage, eller gøre det lidt mere vildt ved at give det en masse fylde. Vil du have et lidt mere stift look, så tag alt håret stramt tilbage. Mulighederne er uendelige, så prøv dig frem, eller skriv for flere informationer og tips. :)


Må I alle have en fantastisk dag :)


4 kommentarer:

  1. Jeg har brug for hjælp til, hvordan man laver den ud af et par nylon. og strømper :-D

    SvarSlet
  2. Og hjælpen skal nok komme. Jeg vil ligge et indlæg ind omkring det i dag eller i morgen :)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet