tirsdag den 31. januar 2012

DET VIDSTE DU IKKE OM DINE NEGLE


Kære læsere, jeg har tjekket nettet lidt ud, og faldt over en fantastisk side, hvor der stod noget om negle! Mange af tingende der stod, anede jeg slet ikke noget om. Vidste du f.eks. at fingerneglene vokser dobbelt så stærkt end tåneglene?
Der var også andre ting som:
  • Dine negle gror 20 % hurtigere når du har influenza
  • En fingernegl gror omkring 0,1 mm pr. dag – Jeg synes godt nok også at jeg hele tiden skal klippe negle! Oplever du det samme?
  • Kvinders negle gror langsommere end mænds – Jeg ved ikke med jer piger, men det synes jeg sq er lidt fantastisk!
  • Er du i varme omgivelser vil neglene vokse hurtigere.
  • Negle kan skifte farve ved forskellige slags sygdomme: de kan blive hvide hvis der er vitamin- og mineralmangel, jeg synes tit jeg har haft hvide pletter på mine negle. Du kan også få sorte pletter hvis du har infektioner hjerteklapperne. 

Husk at pas godt på dine negle og husk at klippe dem, de vokser jo stærkt ;)


 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar